Iahtul special construit la Tulcea are 183 de metri și poate adăposti la bord 55 de oameni de ştiinţă şi 35 de membri ai echipajului. REV Ocean a fost comandat şantierului naval VARD, controlată de grupul italian Fincantieri, care deţine cele două şantiere navale din Tulcea şi Brăila, de către omul de afaceri Kjell Inge Rokke, a cărui primă mare navă de pescuit a fost construită tot de către VARD acum 30 de ani. Proiectul REV Ocean a fost dezvoltat de Vard Design în colaborare cu Espen Øino, designerul celor două mega-iahturi „Serene” şi „Ocean Victory”, construite de Fincantieri Yachts (departamentul Fincantieri dedicat proiectării şi construirii de mega-iaht-uri), potrivit News.ro.

”După 18 luni de lucrări de construire, nava şi-a început luni călătoria spre Norvegia, fiind remorcată de-a lungul Dunării, a Mării Negre, traversând strâmtoarea Bosfor din Istanbul, Marea Mediterană, strâmtoarea Gibraltar, pentru a ajunge, după o călătorie de aproximativ 35 de zile la şantierul naval VARD din Brattvag. După livrarea în Norvegia, nava se va întoarce în România pentru câteva lucrări de finisare, precum uscarea,

Urmareste traseul iahtului către Norvegia
Urmareste traseul Rev Ocean 

Iahtul va fi echipat pentru a îndeplini misiuni care acoperă întreg sistemul marin. Va fi utilizat de oamenii de ştiinţă şi experţi pentru activităţi de cercetare care vizează abordarea unor problematici precum impactul emisiilor de dioxid de carbon asupra oceanului, poluarea cu mase plastice precum şi pescuitul sustenabil. Echipată la bord cu cele mai recente tehnologii disponibile, va fi una dintre cele mai avansate nave de cercetare şi expediţie din lume, cu echipamente şi dotări la bord deosebit de avansate pentru a monitoriza şi a studia în toate oceanele din lume: zone marine, curenţi, fundul mării, peşti, animale şi plante, scrie News.ro.

REV Ocean va fi, de asemenea, un iaht cu impact redus asupra mediului. Pentru a asigura expediţii mai silenţioase, mai confortabile, dar mai ales, care respectă mediul în toate condiţiile meteorologice, nava a fost proiectată cu o carenă foarte subţire, elice mari precum şi două perechi de aripioare de stabilizare.

De asemenea, este prevăzută cu un sistem de cârmă pentru recuperarea energiei, motoare cu viteză medie, un mecanism de propulsie diesel-electric şi un sistem de curăţare a canalelor de scurgere.

Pe REV Ocean va fi amplasat şi SeaQ Green Pilot (dezvoltat de Vard Electro în Norvegia), un sistem de management al performanţelor operaţionale şi maritime bazat pe date capabile să ofere informaţii despre performanţa navei şi consumul de combustibil.