Înmatriculările de autovehicule au crescut cu 30,6% în România în luna ianuarie a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2022, iar autoturismele ecologice au înregistrat un salt de 61,2% şi o cotă de piaţă de 22% din total, conform datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Pe piaţa locală, Dacia se află în topul mărcilor (autoturisme plus autovehicule comerciale), cu 4.591 de unităţi, urmată de Renault (1.485 de unităţi), Mercedes Benz (786), Toyota (772), Hyundai (765), Ford (764), Volkswagen (675), Skoda (578), BMW (441) şi Suzuki (387), potrivit portalului de știri ziare.com

Autoturismele reprezintă aproximativ 85% din totalul înmatriculărilor de autovehicule, iar în ianuarie s-au consemnat 12.134 de unităţi, în creştere cu 31,2% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent.

În ceea ce priveşte tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în prima lună din acest an, motorizările pe benzină s-au diminuat cu 2,2% faţă de cota deţinută în ianuarie 2022, până la o pondere de 66%. În cazul autoturismelor echipate cu motoare diesel, s-a înregistrat o scădere de 1,9%, raportat la datele de anul trecut, iar acestea deţin o cotă de 12% din total.

Autoturismele “electrificate”, precum cele electrice (100% şi hibride plug-in) şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să deţină, în ianuarie 2023, o cotă de piaţă de 22%.

În această marjă, autoturismele full electrice au o cotă de 8,8%, faţă de 6,2% în ianuarie 2022.

Achiziţiile de autoturisme “verzi” au crescut considerabil (+61,2%), comparativ cu începutul anului anterior, în special autoturismele 100% electrice (+87,5%) şi cele plug-in hybrid (+20,3%).

În ianuarie 2023, în clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice se află: Dacia Spring – cu 497 unităţi (+235,8% faţă de ianuarie 2022), Volkswagen e-UP! (109 unităţi, +263,3%), Renault Megane (57 unităţi, fără înmatriculări în ianuarie 2022), Tesla Model 3 (46 unităţi, -38,7%) şi Tesla Model Y (39 unităţi, fără înmatriculări în ianuarie 2022).

Pe segmentul autoturismelor Plug-in, top 5 modele este condus de Mazda CX 60 – cu 43 de unităţi (fără înmatriculări în ianuarie 2022), urmată de Volkswagen Tiguan – cu 41 unităţi (+127,8% faţă de prima lună a anului anterior), Ford Kuga (36 unităţi, -5,3%), Hyundai Tucson (32 unităţi, la acelaşi nivel ca în ianuarie 2022) şi BMW X5 (31 unităţi, +138,5%).

Cele mai multe autoturisme hibride, fără reîncărcare din surse externe, au fost vândute de Toyota Corolla (202 unităţi, +46,4%), Renault Clio (190 unităţi, +726,1%) şi Toyota Yaris (133 unităţi, +133,3%).

Statistica APIA arată că majoritatea achiziţiilor de autoturisme realizate în ianuarie 2023 au aparţinut persoanelor juridice (52% din total), iar restul de 48% le revine persoanelor fizice.

La categoria de autovehicule comerciale uşoare s-a raportat o creştere de 24,3%, în ianuarie 2023 faţă de luna similară din anul precedent.

Sursa

Lasă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.