Proiectul ‘Salvator din pasiune’, derulat în anul 2016, continuă în următoarea perioadă, cu noutatea că înscrierile se pot face oricând, fără a mai fi condiționate de un număr limitat de locuri.
Inspectoratul pentru Situații de Urgență ‘Delta’ al județului Tulcea are ca obiectiv, prin toate activitățile sale, creșterea nivelului de siguranță a tulcenilor, la care pot participa și voluntarii prin înscrierea în acest proiect.
Se pot înscrie cei care au peste 16 ani și doresc să fie de ajutor semenilor care sunt sau pot fi afectați de situații de urgență, să participe la misiuni de intervenție în situații de urgență alături de militari, să învețe și să utilizeze noțiuni de bază în acordarea primului ajutor medical, să se implice în acțiuni de ajutor umanitar și în cele de popularizare a mesajelor de prevenire a situațiilor de urgență.
Proiectul ‘Salvator din pasiune’ urmărește susținerea activităților de voluntariat, ca expresie a implicării, solidarității și responsabilității civice și valorii profesionale a acestora, materializată în sprijinul acordat comunităților pe timpul situațiilor de urgență, dar și pentru prevenirea lor.
Activitățile de voluntariat desfășurate, organizate de ISU Tulcea, vor fi fără scop lucrativ și fără remunerație. După parcurgerea unor programe de pregătire, activitățile derulate alături de efectivele inspectoratului vor consta în participarea la misiunile de intervenție, utilizarea noțiunilor de bază în acordarea primului ajutor calificat, implicarea în acțiunile de ajutor umanitar și în cele de popularizare a mesajului preventiv. Programul va fi structurat în trei etape ce presupun recrutarea și înscrierea candidaților, analizarea dosarelor și încheierea contractelor de voluntariat.
Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care doresc să se alăture pompierilor salvatori sunt următoarele: vârsta cuprinsă între 16 si 65 de ani, apt din punct de vedere medical, să nu fi fost condamnat pentru săvârșirea infracțiunilor cu intenție, să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situații de urgență. Dosarul candidatului trebuie să conțină: cererea de înscriere, certificatul de cazier judiciar (pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani), copie după actul de identitate, avizul psihologic, actul doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfășurare, adeverința medicală și acordul părinților/tutorelui legal, pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani. În urma desfășurării perioadelor de voluntariat, voluntarul va obține un certificat de voluntariat si un raport de activitate emis de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Delta’ al județului Tulcea. Detalii suplimentare legate de activitatea de voluntariat pot fi obținute de la sediul nr. 2 al Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,Delta’ al județului Tulcea, de pe strada Isaccei nr. 119bis (lângă Protecția Plantelor), sau accesând site-ul www.isutulcea.ro.
PURTĂTOR DE CUVÂNT AL INSPECTORATULUI PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ‘DELTA’ AL JUDEȚULUI TULCEA
Plt. Maj.
TULCEANU ANGELA

Lasă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.