Astăzi s-a desfășurat ședința de lucru a Asociației Comunelor din România, filiala Tulcea. Una dintre temele fierbinți ale momentului este salarizarea unitară de la nivelul unităților administrativ teritoriale din județ.

Trebuie să fim conștienți că suntem pe ultima sută de metri, mai avem o săptămână și trebuie să emitem hotărârile de Consiliu Local prin care se stabilesc salariile din familia ocupațională Administrație Publică. Este bine să discutăm aceste aspecte pentru a avea o practică unitară la nivelul județului nostru“, a spus Eugen Ion, primarul comunei Jurilovca, președinte ACOR.
Administratorul public al județului Tulcea, Vasile Strat, a anunțat că, în cadrul unei videoconferințe organizată recent, a fost interpelat și ministrul Muncii, Lia Olguța Vasilescu, pe această temă. „Eu sunt de părere că angajații primăriilor din Delta Dunării pot fi asimilați specialiștilor din alte domenii, precum cel de Sănătate. Părerea mea este că cei 20% – spor pentru primăriile din Deltă poate fi acordat, cu respectarea regulii care spune că sporurile nu pot depăși 30% din bugetul afectat salariilor pentru respectiva instituție“, susține Vasile Strat.
Șeful serviciului Resurse Umane din cadrul Consiliului Județean Tulcea, Constantin Pârciog, a vorbit despre ceea ce urmează în viitorul foarte apropiat: „Va trebui să emiteți hotărâri de Consiliu Local, iar după aceea veți emite dispoziții de reîncadrare pentru toți salariații din familia ocupațională Administrație Publică“.

Legea privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a intrat oficial in vigoare pe 1 iulie 2017. Personalul care ocupă funcții publice si contractuale de conducere și execuție în consiliile judeţene, primării și din serviciile publice din subordinea acestora va fi reîncadrat în functie. Nomenclatorul și ierarhia funcţiilor apar prevăzute în noua lege. Pentru personalul din administrația locală, actul normativ nu prevede însa grile de salarizare, iar salariile salariile se vor stabili prin hotarare a consiliului local sau judeţean, după caz. Veniturile nu vor trebui să depășească nivelul indemnizaţiei lunare a funcţiei de viceprimar sau a vicepreședintelui consiliului judeţean, și vor trebui să se încadreze în cheltuielile de personal aprobate în bugetele de venituri si cheltuieli.

 

Lasă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.