No Result
View All Result
No Result
View All Result
vineri, mai 27, 2022
  • Login
Ora de Tulcea
  • Viața de zi cu zi
  • Local
  • Eveniment
  • Politică
  • Învățământ
  • Timp liber
  • Sport
No Result
View All Result
Ora de Tulcea
No Result
View All Result
Home Stiri din România

Sindicalist: „Trenurile de marfă circulă cu 17 kilometri pe oră din lipsa investițiilor”

by Ora de Tulcea
februarie 18, 2021
in Stiri din România
0
Sindicalist: „Trenurile de marfă circulă cu 17 kilometri pe oră din lipsa investițiilor”

tren iarna.jpg

0
SHARES
23
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Citeste siarticolele

Extinderea categoriilor de persoane care beneficiază de reducerea vârstei de pensionare – Județul Tulcea pe listă

Tulcenii pot ieși mai repede la pensie – Iohannis a promulgat legea

mai 27, 2022
95
Prognoza meteo pentru următoarele săptămâni – Vremea se încălzește de joi

Vremea se încălzește – Vor fi și 30 de grade în județul Tulcea

mai 23, 2022
49

Proiecte importante pentru municipiul Tulcea – Primăria vrea amenajarea mai multe piste de biciclete

mai 19, 2022
241

Schimbările climatice pun în pericol 4 la sută din PIB-ul mondial

aprilie 27, 2022
62

În lipsa unei infrastructuri feroviare performante, trenurile de marfă au ajuns să circule şi cu viteza de 17 kilometri pe oră, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV), Grigore Mare, la finalul unui protest organizat în faţa sediului Guvernului, scrie AGERPRES.

Două sindicate feroviare, FNFMCV şi Federaţia Naţională a Sindicatelor din Transporturi ELCATEL, au organizat pichetarea sediului Guvernului, în semn de protest faţă de lipsa de investiţii din sectorul feroviar.

„Motivele (nemulţumirilor sindicaliştilor, n.r.) sunt mai vechi, sunt de vreo 30 de ani de zile, dar astăzi s-a umplut paharul. Sunt 4 motive mai importante: lipsa investiţiilor în infrastructura feroviară, lipsa investiţiilor în material rulant, falimentarea CFR Marfă şi amânarea aplicării statutului personalului feroviar. Cu toţii ne dorim să avem o infrastructură feroviară performantă, să ne deplasăm dintr-un punct în altul în cel mai scurt timp, nu cu viteza melcului de 30-40 kilometri pe oră şi chiar 17 kilometri la marfă. Asta înseamnă că de la Bucureşti la Cluj mergi în 11-12 ore”, a afirmat Grigore Mare.

Liderul de sindicat a solicitat Guvernului să aloce sectorului feroviar bani de investiţii.

„Astăzi acţiunea a avut loc la Guvern şi în alte 7 locaţii din ţară – Prefecturile Craiova, Cluj, Braşov, Timişoara, Iaşi, Galaţi, Constanţa, deci în toate cele 8 Regionale ale căii ferate din ţară au fost pichetări. (…) Noi am transmis un semnal de alarmă, pentru ca cei care ne conduc să se îndrepte spre sectorul feroviar, pentru că în ultimii 30 de ani de zile prea puţini s-au uitat spre sectorul feroviar, acesta fiind un instrument foarte important în dezvoltarea naţiunii. Trebuie să avem şi un transport bine pus la punct. (…) De la Guvern aşteptăm să ne dea banii, că fără bani nu putem face investiţii. Anul trecut a fost promulgată legea statutului personalului feroviar şi anul acesta trebuia să intre în vigoare, cu data de 7 martie, iar acest Guvern s-a hotărât să-i amâne aplicarea până anul viitor”, a arătat Grigore Mare.

Preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane a atras atenţia şi asupra situaţiei dificile a personalului din sectorul feroviar.

„Ceferiştii au salarii derizorii, foarte mici, au probleme de sănătate, ei nu pot lucra până la 65 de ani, eu nu mă simt confortabil ştiind că la pupitru se află un angajat care are probleme de sănătate şi cu o vârstă înaintată. În sistemul feroviar personalul e foarte îmbătrânit, el trebuie întinerit, avem o lipsă acută de personal calificat, acel personal nu se califică de azi pe mâine, are nevoie de timp şi de aceea trebuie să fim foarte atenţi la schimbul de generaţii”, a menţionat Grigore Mare.

Cele două organizaţii sindicale care au organizat pichetarea sediului Guvernului consideră că deciziile politice recente anulează, prin violenţa şi iresponsabilitatea lor faţă de realitatea existentă în industria feroviară, orice fel de cadru în care se mai poate discuta raţional şi rezonabil despre viitorul căii ferate şi siguranţa locurilor de muncă.

„În ciuda salariilor care nu reflectă nici pe de parte responsabilităţile uriaşe ce le revin în actul de transport şi a condiţiilor mizerabile de lucru, ceferiştii au avut mereu răbdarea şi înţelepciunea de a nu contribui, prin acţiuni sindicale de proporţii, la creşterea gradului de instabilitate economică, iar acest lucru s-a văzut. Trenurile nu s-au oprit niciodată în ultimii ani, deşi, din cauza stării jalnice în care se află infrastructura feroviară ele circulă la viteze minimale şi în condiţii discutabile în ceea ce priveşte siguranţa traficului feroviar. De aceasta dată însă, deciziile politice recente anulează, prin violenţa şi iresponsabilitatea lor faţă de realitatea existentă în industria feroviară, orice fel de cadru în care se mai poate discuta raţional şi rezonabil despre viitorul căii ferate şi siguranţa locurilor noastre de muncă”, se menţionează în comunicatul publicat de cele două organizaţii sindicale.

Reforma de la calea ferată înseamnă, potrivit sindicaliştilor, asumarea unui plan multianual de investiţii, responsabilitate politică şi managerială, viziune şi determinare, nicidecum abordări contabiliceşti meschine şi singulare la nivel european în ceea ce priveşte forma şi conţinutul acestora.

„În condiţiile în care în toate ţările europene se investeşte cu încredere în calea ferată, iar în România acest sector economic este pus şi astăzi, în secolul XXI, între paranteze, având în vedere că noi, ceferiştii, suntem din nou ignoraţi şi sacrificaţi în baza unor abordări şi decizii cel puţin discutabile şi cinice din punct de vedere social şi ţinând seama că noul Guvern şi-a formulat deja abordarea generală şi specifică faţă de întreaga problematică de la calea ferată, ne-am asumat protestul de mâine (miercuri, n.r.) ca un prim semnal sindical foarte serios pe care dorim să-l comunicăm public. În Anul European al Căilor Ferate, România continuă să experimenteze contrariul măsurilor adoptate de administraţiile căilor ferate europene. Deşi toată lumea recunoaşte subfinanţarea cronică a sectorului feroviar, resursele financiare au fost amputate sistematic ani şi ani la rând, cerându-se în schimb performanţă economică. Mai mult, suntem ameninţaţi cu disponibilizări de personal, deşi deficitele de oameni sunt uriaşe şi nimeni nu mai vine să lucreze la calea ferată”, se mai arată în documentul citat.

Sursa: AGERPRES

Tags: circulădininvestițiilorkilometrilipsamarfăorăSindicaliststiri romaniaTrenurileultima ora
ShareTweetSend
Ora de Tulcea
Previous Post

Tulcea: Jurnalistul BBC, Charlie Ottley, anunţă lansarea unui nou proiect – ‘Wild Danube’

Next Post

Coronavirus / GCS: Bucureşti, cele mai multe cazuri noi – 524; urmează judeţele Timiş şi Cluj

Ora de Tulcea

Ora de Tulcea

Next Post
1613649950 coronavirus gcs bucuresti cele mai multe cazuri noi.jpeg

Coronavirus / GCS: Bucureşti, cele mai multe cazuri noi - 524; urmează judeţele Timiş şi Cluj

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sunt de acord cu poltica de confidențialitatePolitica de confidentialitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

No Result
View All Result
Facebook Twitter

Ultimele știri

Extinderea categoriilor de persoane care beneficiază de reducerea vârstei de pensionare – Județul Tulcea pe listă

Tulcenii pot ieși mai repede la pensie – Iohannis a promulgat legea

mai 27, 2022
Primăria Isaccea cere ajutorul CJ Tulcea privind TIR-urile ce așteaptă să iasă in România spre Ucraina – ”E o problemă de securitate. E blocată toată Isaccea”

Primăria Isaccea cere ajutorul CJ Tulcea privind TIR-urile ce așteaptă să iasă in România spre Ucraina – ”E o problemă de securitate. E blocată toată Isaccea”

mai 27, 2022
Liber la pescuit pe timpul zilei pe brațul Chilia al Dunării

Sezonul turistic 2022 crucial pentru agenţii economici din Delta Dunării – Principalul motiv: războiul din Ucraina

mai 27, 2022
Weekend plin de evenimente la Tulcea – Ateliere de creație, teatru stradal și muzică

Weekend plin de evenimente la Tulcea – Ateliere de creație, teatru stradal și muzică

mai 27, 2022

CONTACT:

oradetulcea@gmail.com

Tel: +40746752240

Top 7 zile

  • Ce se întâmplă cu pensiile speciale și salariile „nesimțite” de la stat?

    Crește salariu minim pe economie de la 1 iunie – Legea a fost promulgată

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Turiștii, speriați să cumpere vacanțe în Deltă

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Prețurile transportatorilor din Deltă vor crește de luna viitoare

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Copyright © 2019 Acuarela Studio

No Result
View All Result
  • Politica de confidențialitate
  • Prima pagina
  • Sample Page

Copyright © 2019 Acuarela Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării îți dai acordul asupra cookie-urilor folosite. VeziPolitica noastră de Cookie .