Transportatorii turistici speră ca măcar anul viitor să recupereze pierderile provocate de pandemia cu noul coronavirus şi susţin că anul acesta va fi unul decisiv pentru mulţi dintre ei, în contextul în care turismul de masă va fi defavorizat de regulile de distanţare.

Directorul unei societăţi de transport turistic, Dragoş Simion, a declarat, pentru AGERPRES, că lipsa solicitărilor de excursii din partea românilor are loc în acelaşi timp cu dispariţia comenzilor din partea agenţiilor de turism din străinătate şi că regulile de distanţare favorizează turismul individual şi cel familial.

„În acest an, şansele de revenire sunt minime, întrucât pe lângă condiţiile legale în condiţiile existenţei virusului SARS COV-2, există şi o tendinţă normală de autoprotecţie a turiştilor, iar în cazul transportului cu autocarul, regulile nu pot fi foarte clar aplicate”, a menţionat Simion.

El a mai spus că 2020 va fi un an foarte dificil pentru transportatorii din judeţul Tulcea care depind de agenţiile de turism, cu atât mai mult cu cât sezonul în Deltă se încheie peste cel mult patru luni, iar măsurile de susţinere iniţiate de autorităţi sunt insuficiente.

Potrivit lui Simion, şomajul tehnic asigură doar subzistenţa angajaţilor, iar programul IMM Invest nu poate sprijini firmele din domeniu care nu au nicio perspectivă.

„Lipsa activităţii în acest sector va crea probleme în privinţa plăţii creditelor, acest aspect nefiind benefic nici pentru firmele care au contractat creditele, nici pentru băncile care au acordat împrumuturile. Acestea din urmă, în cazul ajungerii în faze de executare, vor fi nevoite să-şi recupereze banii de la bugetul de stat”, a mai spus Dragoş Simion.

În contextul în care societăţile de transport au cel mai mic scor de creditare într-o instituţie bancară, în opinia lui Dragoş Simion, asigurarea unui ajutor de stat pentru firmele din domeniu şi a unui nivel mediu al veniturilor angajaţilor păstraţi de aceste societăţi, precum şi scutirea de la plata taxelor percepute de stat sunt singurele soluţii viabile în momentul de faţă.

Simion a estimat că în lipsa unor măsuri viabile în domeniu, activitatea de transport persoane va fi preluată de firme din străinătate, iar deficitul de personal specializat care va apărea în România după ce actualii angajaţi din domeniu vor pleca să muncească în străinătate se va reflecta la nivelul siguranţei rutiere.

Lasă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.