Ieri, Senatul României a aprobat proiectul de lege privind transferul unor imobile (ceea ce numim generic „faleză”) din administrarea Ministerului Transporturilor în domeniul public al județului.

Guvernul a dat aviz favorabil inițiativei, dar cu amendamente și prin tăierea listei de inventar propuse de inițiatori. Mai exact, Drumul de acces pavat (990 mp) și terenul de 2,5 ha vor rămâne, în continuare, în exploatarea APDM. Județul Tulcea va primi, însă, cheurile cu danele, pe o întindere de 1,5 km liniari.
Pe terenul (situat în aval, în spatele Monumentului) care rămâne în concesiunea companiei de la Galați există deja un proiect prin care se va construi noul Port turistic. Acesta este motivul pentru care respectiva suprafață și drumul aferent nu pot fi transferate în domeniul județului Tulcea.
Chiar și așa, se poate spune că acest prim pas legislativ este un succes care ne apropie de scopul final. Administrarea acestor cheuri va aduce un venit bun Consiliului Județean Tulcea, bani care vor putea fi folosiți apoi în reabilitarea falezei (atât cât este deja transferat în domeniul județului). Doar în ultimii cinci ani, veniturile obținute de APDM din taxele de staționare a navelor la cheul din Tulcea au fost de aproape 2,8 milioane lei, iar din exploatarea totală – peste 6 milioane de lei, cu cheltuieli de întreținere mult mai mici. „În sfârşit, vom putea avea avea o faleză europeană, iar autorităţile locale vor accesa fonduri care să permită refacerea acestei zone de importanţă turistică şi economică”, ne-a declarat deputatul PSD Lucian Simion, cel care a susţinut ieri în Senat proiectul de transfer.
Iniţiativa legislativă a primit 100 de voturi „pentru” și doar 8 „împotrivă”, de la grupul USR. În numele acestora, senatorul George Edward Dîrcă a apreciat că „
suntem pe punctul de a legifera o falsă problemă”.
Vă prezentăm înregistrările din cadrul dezbaterilor de ieri din Senat.
Simion Lucian-Eduard_Sustinere proiect faleza Tulcea_Senat_15 mai 2017
Dîrcă George-Edward _senator USR_15 mai 2017

Proiectul de lege privind acest transfer își continuă parcursul de aprobare. El este trimis acum la Camera Deputaților, decizională pentru forma și votul final.
Loredana PRISADA

 

 

Join the Conversation

3 Comments

  1. ‘acest prim pas legislativ este un succes care ne apropie de scopul final”- asta conteaza. Uniunea Salvati Romania nu inseamna si Uniunea Salvati Tulcea.De tinut minte!

  2. Foarte bine, dar de ce toate aceste suprafete de teren nusunt ale jud.Tulcea.Totul se aproba parca invers, alte lupte, alte interventii.Daca nu se intervenea asa de vehemet, ramanea asa.De ce a ramas la jud.Galati, ce sa mai caute ei la noi in judet?

  3. Portal  > CURTEA DE APEL CONSTANŢA  > Informaţii dosar
    Informaţii dosar
    Informaţii generale
    Părţi
    Şedinţe
    Căi atac
    Citare prin publicitate

    Informaţii generale

    Nr. unic (nr. format vechi) :
    919/88/2016/a1
    Data inregistrarii
    25.01.2017
    Data ultimei modificari:
    16.05.2017
    Sectie:
    Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal
    Materie:
    Contencios administrativ şi fiscal
    Obiect:
    contestaţie act administrativ fiscal
    Stadiu procesual:
    Recurs

    Părţi

    Nume
    Calitate parte
    BĂLAN LUCIAN DANIEL
    Recurent Intervenient
    SC TRANSPORT PUBLIC SA
    Intimat Reclamant
    CURTEA DE CONTURI A ROMÂNIEI – CAMERA DE CONTURI A JUDEŢULUI TULCEA
    Intimat Pârât

    Şedinţe

    11.05.2017
    Ora estimata: 9:00
    Complet: COMPLET CONTINUITATE T1
    Tip solutie: Nefondat
    Solutia pe scurt: DECIZIA CIVILĂ NR.413 /CA – 11.05.2017 Respinge recursul, ca nefondat. red.jud.dec.B.Mariş gref.A.N.
    Document: Hotarâre  413/2017  11.05.2017
    06.04.2017
    Ora estimata: 9:00
    Complet: C5 A
    Tip solutie: Amână cauza
    Solutia pe scurt: Înch. Califica calea de atac ca fiind recurs. Pentru constituirea legală a completului T : 11 mai 2017 gref AA
    Document: Încheiere de şedinţă    06.04.2017

    Căi atac

    Dată declarare
    Parte declarantă
    Cale de atac
    15/12/2016

    Apel

Lasă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.