Ora de început a școlii afectează sănătatea și performanțele adolescenților români

Deprecated: mb_convert_encoding(): Handling HTML entities via mbstring is deprecated; use htmlspecialchars, htmlentities, or mb_encode_numericentity/mb_decode_numericentity instead in /home/927471.cloudwaysapps.com/cfqzktfxqf/public_html/wp-content/plugins/super-cool-ad-inserter/inc/scaip-shortcode-inserter.php on line 37

Zeci de studii internaționale, alături de recomandările specialiștilor, evidențiază impactul esențial al orei de începere a școlii asupra sănătății și performanțelor adolescenților. În România, mulți liceeni se trezesc la ore foarte matinale, 5:30 sau 6:00, pentru a ajunge la școală la 7:30, ceea ce le afectează considerabil somnul și sănătatea emoțională.

Psihologul Andreea Dumitru explică că pentru un adolescent, a se trezi la 6:00 în vederea începerii cursurilor la 7:30 este similar cu a solicita unui adult să se trezească la ora 3:00 dimineața. Acest regim de somn insuficient are efecte pe termen lung asupra stării fizice și mentale a tinerilor.

Organizațiile internaționale, cum ar fi Academia Americană de Pediatrie, recomandă ca liceele să înceapă cursurile după ora 8:30. În România, aceste sugestii sunt adesea neglijate, iar consecințele sunt grave: declinul performanțelor școlare, dificultăți de concentrare, irritabilitate și o vulnerabilitate crescută la stres.

Studii recente relevă că 67% dintre adolescenți se simt obosiți pe parcursul zilei, iar 40% afirmă că somnul insuficient le afectează rezultatele școlare. De asemenea, specialiștii avertizează că un somn de 7-8 ore pe noapte este crucial pentru dezvoltarea neurocognitivă și imunitatea tinerilor.

În alte țări, s-au implementat deja măsuri pentru a aborda aceste probleme. De exemplu, în California, liceele nu pot începe cursurile mai devreme de ora 8:30, iar în Seattle, o întârziere de 55 de minute a contribuit la îmbunătățirea somnului și a performanțelor elevilor. În Marea Britanie, liceele ce au testat începerea la ora 10:00 au observat îmbunătățiri semnificative în starea de bine a elevilor.

Psihologul Andreea Dumitru subliniază că schimbările sunt realizabile și în România, chiar dacă există provocări administrative, precum lipsa spațiilor sau programul părinților. Totuși, efectele negative asupra adolescenților nu trebui să fie ignorate, iar școala trebuie adaptată nevoilor biologice ale elevilor, pentru a le asigura un viitor sănătos și echilibrat.

Pentru mai multe informații, consultați sursa: [ziare.com](https://www.ziare.com).

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *