Creatorii americani de conținut de pe TikTok au cerut urmăritorilor să se aboneze la canalele lor de pe platformele rivale precum Instagram, deținută de Meta, și YouTube, deținută de Alphabet, după ce o curte federală de apel a decis că aplicația de social media ar putea fi interzisă dacă nu este vândută unei companii americane până pe 19 ianuarie, scrie Reuters, conform Economedia.
TikTok a devenit o forță digitală majoră în SUA pe măsură ce a ajuns la 170 de milioane de utilizatori americani, în special tineri atrași de videoclipurile sale scurte, adesea ireverențioase. Aceasta a îndepărtat agenții de publicitate de la unii dintre cei mai mari jucători americani și a adăugat platforma comercială TikTok Shop, care a devenit o piață pentru întreprinderile mici.
Congresul SUA, temându-se că proprietarii chinezi ai TikTok colectează informații despre consumatorii americani, a adoptat o lege care cere proprietarului său, ByteDance, susținut de chinezi, să renunțe la TikTok în SUA sau să îi fie aplicată o interdicție. Vineri, o curte federală de apel a menținut legea.
Amenințările din partea politicienilor și a altor persoane la adresa TikTok se acumulează de ani de zile, determinând unii utilizatori să treacă cu vederea amenințările recente. Acest lucru părea să se schimbe vineri, cu perspectiva unei interdicții în doar șase săptămâni. Un recurs la Curtea Supremă este încă posibil.
„Pentru prima dată îmi dau seama că multe dintre lucrurile pentru care am muncit ar putea dispărea”, a declarat pentru Reuters Chris Mowrey, un influencer social media democrat cu 470.000 de urmăritori TikTok. „Nu cred că s-a vorbit suficient despre cât de dăunător va fi din punct de vedere economic pentru micile întreprinderi și creatori”.
Pe aplicație, utilizatorii și creatorii de conținut și-au exprimat îngrijorarea și confuzia, mulți spunând că se îndoiesc că platforma va supraviețui și că sunt pregătiți pentru ce este mai rău.