Compania Meta a permis unei rețele de pagini Facebook să posteze peste 4.100 de anunțuri politice care o atacau pe Elena Lasconi și promovau politicieni de extremă dreapta, inclusiv pe George Simion și Călin Georgescu, încălcând regulile platformei, în perioada premergătoare alegerilor din țară, arată un raport citat de Bloomberg, citează Hotnews.

Campania a fost derulată în ultimele luni pe 25 de pagini Facebook, aparent separate, pentru entități ale căror site-uri web au însă aceeași infrastructura de găzduire, publicitate și e-mail, indicând un efort organizat de a influența alegerile, arată un raport al organizațiilor de cercetare a amenințărilor digitale Reset Tech și Check First.

Raportul a analizat 4.140 de anunțuri care s-au derulat între 1 august și 5 decembrie.

Nu este clar cine a fost în spatele rețelei, care a plătit pentru a promova postările politice pe Facebook și Instagram, cu cheltuieli de publicitate de până la 264.909 EUR de euro, potrivit raportului.

Analiza cheltuielilor și a datelor de audiență din biblioteca de publicitate a Meta arată o audiență totală a anunțurilor de peste 160 de milioane în Europa, reacțiile variind de la aproximativ 175 de milioane la 199 de milioane.

Campania, spune raportul încalcă mai multe dintre politicile de publicitate ale Meta: transparența identității agenților publicitari advertiserilor politici și dezvăluirea plății pentru reclamele politice, coordonarea și comportamentul neautentic, conținut senzaționalist în reclame, conținut care atacă persoanele pe baza unor identități protejate, de exemplu atacurile bazate pe identitatea de gen, precum și alte câteva dintre standardele comunitare ale platformei, inclusiv denigrarea persoanelor.

Investigația actuală evidențiază în continuare eșecul persistent al Meta de a aborda problematica publicității politice problematice și interferenței electorale în regiune, mai spune raportul.

Anunțurile descrise în raport îl descriu pe Georgescu, care a declarat zero cheltuieli de campanie către autorități, drept un „președinte patriot” care apără națiunea împotriva establishmentului politic.

El este prezentat ca fiind atacat atât de regimul aflat la putere și de mass-media. Multe reclame subliniază opoziția generalizată față de candidatura sa, sugerând că aproape toate partidele politice sunt împotriva sa din cauza poziției sale independente.

Georgescu este prezentat ca un susținător al suveranității naționale și a independenței economice a României.

De asemenea, campania promovează în mod clar AUR, multe reclame folosind hashtaguri electorale care trimit către AUR și invitând oamenii să voteze pentru candidatul George Simion.

Cel puțin 800 de anunțuri menționează direct abrevierea AUR în copy. Simion este adesea prezentat ca un apărător al intereselor românilor împotriva elitelor politice tradiționale, care sunt acuzate de blocarea a numeroase proiecte propuse de AUR.

Candidata pro-europeană și pro-NATO Elena Lasconi este puternic vizată de campanie, în timp ce coaliția pro-europeană care o susține este considerată ca sprijinind status quo-ul elitei din România împotriva intereselor reale ale poporului.

Citește mai mult, aici.

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.