După două decenii de așteptări și întârzieri, autoritățile române au făcut un progres important în finalizarea Autostrăzii Transilvania. Joi, a fost semnat un contract pentru construirea ultimului tronson al acestui proiect de infrastructură esențial pentru economia națională.
Un moment decisiv
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a caracterizat acest moment ca fiind unul decisiv, subliniind: „Este un moment decisiv pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania, după mai mult de două decenii!” Contractul a fost semnat de CNAIR, ceea ce marchează un pas crucial în realizarea acestei autostrăzi strategice pentru țară.
Valoarea contractului
Contractul are o valoare de 6,62 miliarde de lei, ceea ce îl face cel mai mare contract de infrastructură rutieră semnat în România până în prezent. Proiectul va fi realizat de o asociere de constructori turci, care vor gestiona lucrările necesare pentru finalizarea tronsonului.
Detalii ale tronsonului
Tronsonul respectiv va conecta Poarta Sălajului de Nușfalău, având o lungime de 41 de kilometri. Printre elementele relevante ale acestuia se numără și Tunelul Meseș, care va avea 2,89 km, devenind astfel cel mai lung tunel rutier din România. În plus, vor fi construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km.
Termenul de finalizare
Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 și va trebui finalizat în termen de 78 de luni. Odată termenul respectat, tronsonul va asigura o legătură rutieră modernă între vestul, centrul și nordul României.
Pentru mai multe detalii, consultați sursa: Ora de Sibiu.