Deprecated: mb_convert_encoding(): Handling HTML entities via mbstring is deprecated; use htmlspecialchars, htmlentities, or mb_encode_numericentity/mb_decode_numericentity instead in /home/927471.cloudwaysapps.com/cfqzktfxqf/public_html/wp-content/plugins/super-cool-ad-inserter/inc/scaip-shortcode-inserter.php on line 37

Autostrada A1 Sibiu – Pitești, un proiect de infrastructură crucial pentru România, se apropie de finalizare. În această primăvară, autoritățile planifică inaugurarea tronsonului final al secțiunii Curtea de Argeș – Pitești, o porțiune de aproximativ 15 kilometri între Băiculești și Curtea de Argeș. Aceasta va completa legătura rutieră continuă între București și Curtea de Argeș, extinzând rețeaua de autostrăzi pe o distanță totală de aproximativ 140 de kilometri și asigurând un trafic mai fluid și mai sigur în zonă.

Deschiderea completă a acestei secțiuni se va realiza în curând, iar ultimii 15 kilometri dintre Băiculești și Curtea de Argeș vor face parte dintr-un pachet de inaugurări programate pentru primăvara și vara acestui an. Ministrul Transporturilor a făcut acest anunț după o vizită pe șantierul Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești.

„Antreprenorul a intrat în ultima etapă a lucrărilor înainte de darea în trafic a ultimilor aproximativ 15 km de autostradă”, a declarat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, subliniind că acest tronson va conecta nodul rutier de la Băiculești cu Autostrada București – Pitești (A1), garantând o continuare a căii de autostradă între București și Curtea de Argeș. Secretarul de stat a prezentat și un videoclip cu stadiul lucrărilor, menționând că „șantierul a intrat în linie dreaptă pentru a fi dat în trafic la sfârșitul lunii mai”.

În decembrie anul trecut, primii 15,77 kilometri ai acestei secțiuni, între nodurile rutiere Bascov și Băiculești, au fost deja deschiși circulației, cu opt luni înainte de termenul prevăzut. Lucrările pe această porțiune au fost executate de contractorul italian WeBuild.

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a confirmat că stadiul lucrărilor pe ultimii kilometri a ajuns la 95%, ceea ce oferă speranțe pentru deschiderea traficului în perioada imediate.

A doua străpungere a tunelului

În cadrul lucrărilor la Autostrada A1, pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni – Curtea de Argeș, se preconizează un alt moment semnificativ: „Ne pregătim să vedem a doua luminiță de la capătul tunelului”, a declarat Ionel Scrioșteanu. Acesta a anunțat că străpungerea Tunelului Alina, partea dinspre Sibiu, este programată pentru miercuri, 16 aprilie, cu mai puțin de 10 metri de forat din cei 1.342 ai tunelului.

Tunelul Alina, împreună cu Tunelul Daniela – deja străpuns luna trecută – formează prima structură rutieră forată la nivel de autostradă montană din România, având o lungime de 1,3 kilometri, situată sub Dealul Momaia din județul Argeș. Fiecare tunel va deservi câte un sens de mers pe autostradă.

Pe 27 aprilie, publicul va avea ocazia de a vizita aceste lucrări impresionante cu ocazia Zilei Porților Deschise, organizată între orele 10:00 și 16:00, la șantierul Secțiunii 4. Accesul va fi gratuit, iar vizitatorii vor avea oportunitatea de a observa integral tunelurile și stadiul lucrărilor.

În paralel, pe Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești, contractorul italian WeBuild a intrat în ultima etapă a lucrărilor la cei aproximativ 15 km dintre nodul Băiculești și Curtea de Argeș. „Șantierul a intrat în linie dreaptă pentru a fi dat în trafic la sfârșitul lunii mai”, a afirmat Scrioșteanu.

Aceste lucrări se vor adăuga celor 15,77 km deja deschiși circulației în decembrie trecut, contribuind la finalizarea integrală a acestei secțiuni și, prin urmare, la circulația neîntreruptă pe autostradă între București și Curtea de Argeș, un progres semnificativ în cadrul Autostrăzii Sibiu – Pitești.

Pentru mai multe detalii, vizitați sursa articolului [Ora de Sibiu](https://www.oradesibiu.ro).

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *