Aproximativ 28% dintre apelurile telefonice necunoscute au reprezentat fraudă sau spam, în 2023, iar 16% dintre consumatori au pierdut bani în urma unui asemenea atac, arată datele statistice la nivel global, citate într-un articol de specialitate publicat pe blogul din România al producătorului de soluţii antivirus, Eset, preluat de Agerpres, conform Digi24.

Potrivit sursei citate, pierderile medii în ceea ce priveşte atacurile de tip „Scam Likely” au crescut cu 527%, în ritm anual, până la 2.257 de dolari (2.135 de euro). „Probabil aţi întâlnit semnalizarea „scam likely” sau ceva similar la unele apeluri primite. Aşa cum sugerează denumirea, înseamnă că furnizorul dvs. de telefonie suspectează că persoana (sau botul) de la celălalt capăt al firului are intenţii răuvoitoare.

Alte etichete similare pot indica „suspected scam” („escrocherie suspectată”), „potential spam” („spam potenţial”) sau „potential fraud” („fraudă potenţială”). Companiile de telefonie au la dispoziţie diverse mijloace pentru a evalua probabilitatea ca un apel să fie o înşelătorie sau spam.

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.