Valoarea comerţului electronic din România reprezintă 3,4% din Produsul Intern Brut (PIB), în acest an, echivalentul a 11,7 miliarde de euro, conform Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), care citează estimările raportului European E-commerce 2024, scrie Economedia.
Potrivit unui comunicat al ARMO, România se clasează astfel pe locul trei în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia.
“Dezvoltarea comerţului electronic reflectă adaptabilitatea întreprinderilor şi interesul tot mai mare al consumatorilor pentru soluţii digitale. Aderarea României la Spaţiul Schengen în 2025 va crea noi oportunităţi, accelerând livrările transfrontaliere şi accesul la pieţele europene”, este de părere Cristian Pelivan, director executiv al ARMO, citat în comunicat.
Astfel, sectorul comerţului electronic a creat noi oportunităţi de angajare şi sprijină creşterea sectoarelor conexe. Prin ecosistemul dezvoltat în ultimii ani, comerţul electronic este responsabil pentru mai mult de o treime din traficul de curierat şi are impact pozitiv asupra unor servicii precum logistică, fullfilment sau marketing online.
“Comerţul electronic din România continuă să se dezvolte accelerat, consolidându-şi rolul esenţial în economie şi în viaţa de zi cu zi a consumatorilor”, afirmă ARMO.
În acest sens, datele Institutului Naţional de Statistică (INS) arată că 72,9% dintre utilizatorii de Internet din România au realizat achiziţii online în 2024. Astfel, statistica oficială, publicată pe 11 decembrie 2024, relevă faptul că 88,6% dintre gospodăriile româneşti sunt conectate, în creştere cu 2,9 puncte procentuale faţă de anul precedent.
O creştere semnificativă a fost înregistrată în mediul rural, unde ponderea cumpărătorilor online a urcat la 67,3% (+5,9% faţă de 2023), reducând diferenţa faţă de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat cel puţin o comandă online (+3,4%).