Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, a anunțat că a fost semnat cel mai costisitor contract de infrastructură rutieră din România, destinată proiectării și execuției unui lot din Autostrada Unirii.
Contractul
„UMB a semnat azi cel mai scump contract atribuit de România pe infrastructură rutieră până acum. A fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția celui mai lung lot aferent secțiunii montane II: Miercurea Nirajului – Leghin a Autorstrăzii Unirii A8, respectiv lotul 2A Ditrău-Grinties”, a declarat Irinel Scrioșteanu pe rețelele sociale. Constructorul acestui lot este o asociere formată din SA&PE Construct, Tehnostrade SRL, Euro Asfalt D.O.O. și Spedition UMB.
Detalii financiare
Valoarea contractului se ridică la 6,14 miliarde lei, iar finanțarea provine din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027. Durata totală a contractului este de 54 de luni, din care 14 luni alocate pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție.
Lucrările incluse
Contractul prevede realizarea a 37,9 km de traseu, 19 tuneluri (cel mai lung având 850 de metri), 63 de poduri și viaducte (cel mai lung viaduct, de 1134 metri, va traversa râul Sabar), precum și un nod rutier la Ditrău. Vor exista conexiuni cu DN12, parcări de scurtă durată, și un Centru de Întreținere și Coordonare.
Lungimea totală a tunelurilor și viaductelor va fi de 21 km, acesta reprezentând peste 57% din lungimea întregului lot. Traseul acestuia va traversa județele Mureș, Harghita și Neamț și va include unități administrativ-teritoriale precum Miercurea Nirajului, Măgherani, și Altele.
Acest contract marchează un moment important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. (Sursa: Ora de Sibiu)