Deprecated: mb_convert_encoding(): Handling HTML entities via mbstring is deprecated; use htmlspecialchars, htmlentities, or mb_encode_numericentity/mb_decode_numericentity instead in /home/927471.cloudwaysapps.com/cfqzktfxqf/public_html/wp-content/plugins/super-cool-ad-inserter/inc/scaip-shortcode-inserter.php on line 37
Părinții din România investesc în medie aproape 10.000 de lei anual în educația copiilor, conform unui studiu recent realizat de organizația Salvați Copiii. Această sumă include cheltuieli pentru meditații, programe after-school și materiale didactice, observând o creștere de peste 3.000 de lei comparativ cu anul 2021.
Ministrul Educației, Daniel David, a făcut apel către părinți să nu mai încurajeze meditațiile, subliniind că acestea ar trebui să fie o excepție, nu o normă. „Nu mai încurajați meditațiile!” a declarat el, conform surselor de la TVR.info, stipulând că autoritățile vizează un sistem educațional care să nu impună pregătiri suplimentare pentru elevi.
Meditațiile – necesitate sau prejudecată
Ministrul David a clarificat că meditațiile nu se află sub auspiciul Ministerului Educației. Autoritățile doresc să construiască un sistem în care elevii să obțină rezultate fără suport adițional. De asemenea, a subliniat că activitatea de meditații trebuie să fie etică și fiscal corectă. În București, unde incidența meditațiilor este cea mai mare, aproximativ două treimi dintre elevi participă la astfel de sesiuni, cu 20% mai mult decât în alte regiuni ale țării. Cursurile axate pe matematică, limba română și limbile străine atrag cei mai mulți studenți, iar costurile meditațiilor ajung în medie la 1.000 de lei lunar, cu un copil frecventând lecții la cel puțin două materii.
Ministerul promite: „Profesorii trebuie să-și facă treaba la clasă”
Daniel David a recunoscut că problema meditațiilor nu este doar responsabilitatea părinților, dar le-a cerut să își reevalueze rolul în sprijinul acestui fenomen. „Ministerul nu poate controla acest lucru, dar va face tot ce poate pentru ca profesorii să-și îndeplinească rolul în clasă,” a mai spus el. Mesajul pe care ministrul dorește să-l transmită este unul clar: soluția nu constă în pregătirea privată, ci în îmbunătățirea calității învățământului public. Prin urmare, părinții sunt îndemnați să regândească relația lor cu meditațiile și să nu le transforme într-o necesitate socială.
Sursa: TVR.info.